La neu dificulta el transport escolar a l’alt Berguedà, amb 52 alumnes afectats

La neu que ha caigut aquesta nit a l’alt Berguedà ha deixat carreteres nevades i amb problemes per circular-hi, fet pel qual s’han anul·lat a primera hora del matí 6 rutes de transport escolar, segons ha informat a Ràdio Berga i a l’Aquí Berguedà el Consell Comarcal del Berguedà.

En total són 52 els alumnes que no han pogut agafar l’autobús per anar a l’escola o a l’institut. En concret, s’ha suspès el transport escolar de la línia de Sant Julià de Cerdanyola a l’institut de Bagà, de Gósol a l’institut de Bagà, de Saldes a l’escola de Vallcebre, de Castellar del Riu a l’institut Guillem de Berguedà de Berga, de Castellar del Riu a l’escola Sant Joan de Berga, i de la Nou de Berguedà a l’escola de Cercs.

Altres rutes escolars s’han pogut fer perquè les màquines llevaneus ja havien netejat les carreteres, però no totes estaven en condicions -hi havia neu o gel- perquè els nens i nenes poguessin arribar a classe a primera hora del matí. Tot i això, un cop netes, algun d’aquest transport es farà, com per exemple el de Sant Julià de Cerdanyola a Bagà; per tant els alumnes afectats s’incorporaran a les classes a mig matí. Altres rutes, com la que surt de Saldes i la de Gósol, ja queden suspeses per tot el dia.

La nevada ha deixat gruixos importants a zones com Gósol i Saldes, amb 25 centímetres. A la Pobla de Lillet s’hi han acumulat 7 centímetres de gruix. També 7 a Bagà, i 5 a Guardiola de Berguedà.

 

FOTO: Imatge de Guardiola de Berguedà ahir a la nit, quan estava nevant / AUTOR: Marc Noguera

 

X