Berga, Societat

Motoristes berguedans reclamen guarda-rails segurs en cas d’impacte

Motoristes berguedans reclamen guarda-rails segurs en cas d’impacte

Motoristes berguedans reclamen protegir els guarda-rails col·locant bandes metàl·liques que cobreixin les pilones i s’eviti la perillositat que representen. Posen d’exemple la carretera que uneix Berga amb Sant Llorenç de Morunys, amb molts revolts que justament la fan atractiva pels motoristes i és molt freqüentada per aquest col·lectiu. Una via però, al seu entendre, amb models de seguretat “molt perillosos” en cas d’impacte, ja que les tanques metàl·liques no estan protegides. Les pilones que les subjecten queden al descobert i “això és un problema perquè en cas d’impacte aquestes pilones són un element metàl·lic molt sòlid i no cedeixen”, ha explicat Xavier Gassó, motorista de Berga, en una entrevista a Ràdio Berga i a l’Aquí Berguedà.

Les tanques han anat evolucionant amb els anys i s’ha passat de guarda-rails “assassins”, com ho definien els motoristes, a altres que ja no acaben com si fos un ganivet, i per tant tallant, sinó amb forma arrodonida. S’han anat substituïnt els guarda-rails a les carreteres però la seguretat, segons els motoristes, no és encara òptima i “no estem protegits en cas d’impacte”, ha dit Gassó. La solució que reclamen és que tot guarda-rail tingui la franja de protecció per sota cobrint les pilones i no deixant-les al descobert “perquè en cas d’impacte les topades poden arribar a ser mortals. En canvi, amb una tanca que les tapi s’amorteix”.

En aquest sentit, no entenen perquè a la carretera de Berga a Sant Llorenç de Morunys, que en un tram transcorre en paral·lel a la dels Rasos de Peguera, no es va posar la tanca de protecció i “sí que se’n va col·locar, però només en part, a la carretera que porta a Queralt i als Rasos”. A la foto veiem la carretera de Sant Llorenç (la que queda a sota) “amb un doble tanca que no té sentit perquè les pilones no es tapen”, ha comentat Gassó; i la carretera que enllaça Berga amb a Queralt i els Rasos amb una part que té protecció i l’altra no. Aquest és el resultat després que fa uns mesos s’hi actués i es canviessin baranes, “s’hi van fer millores però no es van fer ben fetes, i no s’entén que amb pocs metres de diferència hi hagi aquesta diversitat”. I ha afegit Xavier Gassó “els usuaris de cotxes potser ni ho perceben però els motoristes estem molt sensibilitzats en aquest tema i no ens passa desapercebut. Volem que es col·loquin elements segurs en cas d’accident de moto, i també de bici”.

FOTO: Tanques metàl·liques amb protecció i sense a la carretera que a Queralt i als Rasos. I doble tanca sense protecció a la carretera de Berga a Sant Llorenç (la de sota) / AUTOR: Xavier Gassó

 

Carreteres guarda-rails motoristes tanques metàl·liques

Estic amb tu

Comentaris