Els Mossos han detectat dues estafes de fals accident de trànsit, una al Solsonès i una altra a Osona, comarques veïnes del Berguedà que han fet posar en alerta la comarca. En aquest sentit, el cap de l’Oficina de Relacions amb la Comunitat dels Mossos d’Esquadra al Berguedà, Pep Fornell, ha detallat l’estafa perquè la població, especialment la gent gran, estigui alerta i s’evitin casos d’aquest frau. De moment a la comarca no se n’ha donat cap.
Segons ha explicat Fornell a Ràdio Berga i a l’Aquí Berguedà, l’estafa del fals accident consisteix en aturar una persona gran que condueix i comunicar-li que sense adonar-se’n ha topat amb el seu vehicle i li ha fet malbé per exemple el retrovisor elèctric. L’estafador li explica de molt bones maneres i li diu a la persona gran que no s’amoïni que la companyia asseguradora es farà càrrec dels danys.
En aquest moment s’ofereix a parlar amb l’asseguradora per evitar-li a l’home o la dona gran els tràmits i truca a qui suposadament és l’asseguradora però que en realitat és el còmplice d’aquest estafador. Li facilita totes les dades i li passa el telèfon a la persona gran, qui pensant-se que és un treballador de l’assegurança fa allò que li mana. L’ordre que se li dóna és que pagui en metàl·lic pels danys ocasionats, posant un preu elevadíssim, i dient-li que després ja se li retornarà. La persona gran s’ho creu i acaba pagant una quantitat molt gran de diners, ja que encara que no els dugui a sobre l’estafador l’acompanya a la caixa o al caixer. En el cas de Solsona van ser uns 600 euros i en el cas de Vic l’home víctima de l’estafa va acabar entregant gairebé 3.000 euros.
En motiu d’aquesta estafa, els Mossos demanen estar molt al cas, i davant de qualsevol incidència o accident de trànsit trucar directament un mateix a l’asseguradora, i «saber que la companyia asseguradora mai no demanarà que es paguin diners en metàl·lic», ha dit Pep Fornell.



