Més de 800 estudiants visitaran la Fira del Coneixement de Berga

Més de 800 estudiants de 4t d’ESO i 1r de Batxillerat d’instituts de tot Catalunya participaran a la 6a Fira del Coneixement de Berga, que es farà aquest dimecres i dijous, 13 i 14 d’abril, al Pavelló de Suècia. De les 9 del matí a les 7 de la tarda, es donaran a conèixer projectes de recerca punters relacionats amb la ciència i la tecnologia de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) i la Universitat de Barcelona (UB). La finalitat és augmentar l’interès dels joves per la recerca, per tal de despertar vocacions científiques i “poder demostrar que la ciència és a l’abast de tothom”, ha comentat Josep Font, professor de la UPC i director de l’Exploratori dels Recursos la Natura, juntament amb Dolors Grau.

L’Exploratori és qui organitza la Fira del Coneixement, que enguany arriba a la sisena edició i que té com a tret diferencial que el què presenten la UPC i la UB són línies d’investigació de diferents grups de recerca. Són els joves doctorands els qui expliquen als estudiants de Secundària i Batxillerat les seves investigacions.

Mostra de projectes de recerca punters

A la Fira del Coneixement hi haurà vuit estands. La Mancomunitat de municipis berguedans per la biomassa mostrarà la gestió forestal sostenible. La Fundació Gas Natural Fenosa exposarà com moure’ns per un futur sostenible transformant energia. Per part de la UPC un dels projectes exposats serà sobre rehabilitació i restauració arquitectònica, un altre mostrarà ‘la interíficie tàctil per a control d’un cotxe elèctric; es donarà a conèixer la mineria del futur amb l’optimització en la producció de mineral de tungstè i tàntal; i per altra banda, els ‘bacteris que es mengen les olors i els contaminants de l’atmosfera’. I per part de la UB, projectes alimentaris: ‘Quin paper juga la carn en la nostra salut?’, i ‘Els sentits i l’alimentació, aromes i factors de qualitat dels aliments’.

En paral·lel, es podrà visitar l’Espai natural protegit de la Serra de Queralt. També hi haurà l’exposició ‘World Water Resource’, i aquest dimecres 13 d’abril a les 12 del migdia, conferència ‘Les mongetes: un món per descobrir’, a càrrec de la doctora Ana Rivera, investigadora de la Fundació Miquel Agustí.

SONY DSC SONY DSC

FOTOS: Estands a l’edició de l’any passat de la Fira del Coneixement de Berga / EXPLORATORI 

 

X