L’Ametlla de Merola té els gegants reparats i a punt per ser els amfitrions de la trobada de l’11 de juny

Els gegants de l’Ametlla de Merola (Puig-reig) ja han sortit del taller de restauració. Hi van entrar a mitjans d’abril després de patir destrosses importants a conseqüència del cop que van rebre després que una forta ventada els fes caure a terra. En van sortir malparats, principalment el gegant, el Mateu, a qui se li va trencar un braç, una mà, se li va enfonsar la cara, i li va quedar un ull ben xafat, amb la qual cosa se li ha hagut de pintar tota la cara de nou. “Ha quedat perfecte, amb un aspecte més rejovenit i tot”, ha dit Aleix Gubianes, cap de colla dels geganters de l’Ametlla de Merola. La geganta, la Maria, no va rebre tant però també se li va trencar una mà i se li va foradar i pelar part del cap, el serrell concretament. També ha quedat com nova després de la intervenció d’urgència al taller Manel Casserras de Solsona.

La restauració dels dos gegants ha tingut un cost d’uns 2.000 euros, que s’ha pogut pagar gràcies a aportacions ciutadanes. Els geganters no ho podien assumir i van posar en marxa la campanya ‘Objectiu 2.000’ per recaptar fons per la reparació. Un objectiu que s’ha aconseguit. Aleix Gubianes s’ha mostrat molt content i agraït per les donacions: “de la gent de l’Ametlla, d’altres colles geganteres, i d’altres aportacions de particulars  que directament han fet donatius o que han participat a les activitats que vam organitzar a l’Ametlla per recaptar diners, la més destacada va ser un dinar popular que va tenir molt èxit”, ha explicat.

11 de juny, trobada de gegants a l’Ametlla de Merola

A l’antiga colònia tèxtil de l’Ametlla de Merola hi ha activitat cultural i lúdica tot l’any. La propera cita destacada serà la trobada de gegants que s’hi fa anualment, amb diverses colles participants. Serà el dissabte 11 de juny i en aquesta ocasió hi prendran part set colles. A part dels amfitrions, els gegants i geganters de l’Ametlla de Merola, hi haurà les colles de Navàs, Sant Pol de Mar, el carrer de la Riera de Vic, Montmeló, Sant Joan de Vilatorrada, i el barri del Xup de Manresa.

Els actes començaran a 2/4 de 6 de la tarda amb activitats per als infants a la plaça del cafè i teatre de l’Ametlla de Merola. A les 6, plantada de gegants a la mateixa plaça. A les 7, inici de la cercavila. A les 8, ballada de les diferents colles a la plaça de l’església. A les 9 del vespre sopar popular, i després, ball de fi de festa al bar de l’Ametlla amb PD Genís de Masadella.

 

FOTO: Els gegants, el Mateu i la Maria, ja reparats al costat de veïns de l’Ametlla de Merola i membres dels geganters / ARXIU PARTICULAR

 

X