La Marxa Som, la caminada popular que recorrerà a peu Catalunya els propers mesos de juny i juliol per promoure un nou model de democràcia participativa, arrenca aquest diumenge, 12 de juny a Berga. Concretament, dissabte al vespre ja començaran els actes per celebrar l’inici de la columna de Llevant a Berga, i diumenge al matí sortiran els primers caminants en direcció a Borredà, la primera de les 137 etapes de la Marxa.
Dels actes d’inici de La Marxa Som a Berga destaquen l’actuació dels Castellers de Berga, el sopar popular, la rebuda de l’Ajuntament, i el debat sobre la democràcia participativa en la nova Constitució Catalana, amb la presència de Teresa Forcades i dos membres del procés constituent islandès. A més a més, la festa es tancarà amb l’actuació musical dels grups Berguedana de Folk i Tocdefolk.
D’altra banda, les últimes setmanes han proliferat els Grups Locals d’Acollida (GLA) que estan organitzant els actes de la Marxa Som arreu del territori, havent-se consolidat ja a totes les comarques catalanes, així com les inscripcions a les diferents etapes, que recull el web www.lamarxasom.cat.
La Marxa Som està dividida en 4 columnes i 137 etapes i passarà per unes 314 poblacions, i està dotada d’un aspecte col·laboratiu en què estan intervenint centenars d’entitats del país. Seguirà l’itinerari d’El Camí i les 4 columnes simultànies confluiran a Montserrat el 31 de juliol.
- Columna de Llevant: del 12 de juny (Berga) al 31 de juliol.
- Columna de Ponent: del 22 de juny (Puigcerdà) al 31 de juliol.
- Columna Sud, del 23 de juny (Benicarló) al 31 de juliol.
- Columna Metropolitana; del 23 de juliol (Barcelona) al 31 de juliol.
La Marxa Som forma part de Reinicia Catalunya, l’ens que impulsa la Convenció Constituent Ciutadana de Catalunya, i coincideix amb el 40è aniversari de La Marxa de la Llibertat i el seu lema, Poble català, posa’t a caminar!, i amb el 7è centenari de la mort de Ramon Llull.



