La Patum infantil no pujarà a Queralt per motius de seguretat

Segons ha pogut saber l’AquíBerguedà, la Patum infantil no es farà a la plaça del santuari de Queralt, tal com s’havia previst per als actes del centenari de la Coronació de la Mare de Déu.

Els programes oficials contemplaven fer una Patum de Lluïment a Queralt el dia de la Gala, el 8 de setembre, i finalment es faran dos salts de Patum completa la tarda del dijous 1 de setembre, i sense plens, a la plaça de Sant Pere.

Problemes d’aforament i de seguretat

Els organitzadors consideren que el pla de seguretat era molt complicat de complir i implicava una logística complexa, per exemple per traslladar en autobusos el públic i els membres de les comparses. Així ho va manifestar ahir els responsables de la Patum infantil en una reunió amb el Patronat de la Patum i membres de la comissió del centenari. A més, segons la Patum infantil, també hi havia problemes d’aforament: la plaça del santuari de Queralt té una capacitat molt limitada que difícilment permetria encabir tota la gent que voldria veure la Patum infantil del centenari.

La Patum dels petits al santuari era un dels actes més destacats de la Gala de Queralt d’aquest any, i així figura als programes oficials que ja s’han editat i que s’han fet públics.

Poc després que l’AquiBerguedà publiqués que la ballada de la Patum infantil a Queralt no es produirà, l’organització de la festa ho ha fet oficial a través de les xarxes socials i ha comunicat que decidirà l’alternativa definitiva en una assemblea que tindrà lloc demà mateix.