El tancament d’oficines d’entitats bancàries a Berga no ha agradat gens als veïns de la ciutat. Les associacions veïnals berguedanes han emès un comunicat conjunt en què posen sobre la taula dues problemàtiques: la pèrdua de servei que ha comportat el tancament i el trasbals que això suposa per a alguns clients, sobretot en el cas de persones d’edat avançada.
Els veïns creuen que tancaments d’oficines com el del BBVA al passeig de la Pau o el de La Caixa a la Font del Ros “van en contra del servei que desitgem per part d’aquestes entitats”. A la vegada, consideren que “la confiança entre client i gestor no es pot substituir mai per una màquina“, tal com ha passat en els dos casos esmentats.
D’altra banda, el veïnat ha assegurat que la fusió de BBVA i Catalunya Caixa “ha comportat molts canvis informàtics i de personal que generen llargues cues a les oficines i moments de nerviosisme entre treballadors i clients”. De fet, aquest és un dels grans causants del malestar: no hi ha prou personal per atendre els clients que van a les oficines.
Per aquest motiu, els veïns de la ciutat demanen a les entitats que facin el possible per augmentar el personal i que redueixin la pressió envers els treballadors per tal d’evitar situacions de nerviosisme.
FOTO. Oficina de Catalunya Caixa al passeig de la Pau / Arxiu