El Berguedà i el Bages col·lapsen més de 70 quilòmetres de C-16 per exigir la llibertat dels consellers

La C-16 entre Manresa i Bagà ha quedat col·lapsada aquest divendres a la tarda com a conseqüència de la mobilització i posterior marxa lenta convocada pels Comitès comarcals de Defensa del Referèndum (CDR). La marxa lenta al Bages ha començat a primera hora de la tarda, mentre que a Berga els comitès han mobilitzat a la població a partir de 2/4 de 5.

Mentre els vehicles bagencs pujaven a ritme lent des de la discoteca Menfis de Manresa, a Berga un centenar de persones han ocupat l’autovia a pocs metres de l’entrada sud de la ciutat. Ho han fet durant aproximadament una hora, entre les 5 i les 6 de la tarda, i l’acció ha provocat cues quilomètriques.

Just després d’abandonar la via, els manifestants han agafat els seus cotxes particulars i han iniciat una marxa lenta fins a Bagà. A efectes pràctics, el que ha passat és que els cotxes que fins aleshores estaven aturats han reprès la marxa però a un ritme molt lent. Els CDRs inicialment només havien tallat la C-16 en sentit nord, però al cap d’uns minuts han fet el mateix amb la carretera vella que molts vehicles estaven utilitzant com a alternativa per esquivar el tap. Els únics carrils de circulació que han quedat oberts permanentment han estat els de sentit sud.

Imatges del tall a Berga, per Marc Canturri

DSC05685

DSC05688

DSC05690

DSC05694

DSC05695

DSC05698

DSC05699

DSC05700

DSC05702