La creu que corona el Cim d’Estela ha quedat torçada després de rebre un atac per part d’excursionistes. El Club Esquí Berguedà, entitat que l’any 1961 va col·locar el símbol al pic de la muntanya, ha condemnat el que consideren “una bretolada, una falta de respecte i sensibilitat”. En la mateixa línia, el CEB creu que és “una actitud impròpia del món excursionista”.
No és la primera vegada que la creu del Cim d’Estela és atacada. L’any 2012 va ser serrada i llançada muntanya avall. Aleshores, membres de l’entitat la van recuperar, reparar i emplaçar de nou al cim. Ara, el club ja ha pres mesures per aclarir els fets i treballa en una solució que eviti que accions vandàliques com aquesta es tornin a repetir.
El Cim d’Estela és un dels punts mítics dels Rasos de Peguera. Des del seu pic es pot gaudir de vistes excepcionals d’una part important del territori català. Precisament aquest paisatge privilegiat i el fet que sigui un cim a l’abast de tothom, el converteixen en un argument turístic important per a la comarca. A més, la creu del Cim d’Estela ha esdevingut un emblema dels Rasos durant el més de mig segle que fa que corona la muntanya.