Aquest dimecres la Biblioteca de Gironella ha celebrat el seu tercer aniversari. En tres anys, l’equipament s’ha consolidat com un dels grans pols de moviment del poble: hi han passat més de 92.000 persones i s’hi han organitzat gairebé 400 activitats en poc més de 700 dies de servei. A hores d’ara, un 41% dels habitants de Gironella ja disposen del carnet bibliotecari.
El regidor de Cultura de l’Ajuntament de Gironella, Lluís Vall, ha fet balanç d’aquest primer trienni de vida de la biblioteca i n’ha destacat la «gran oferta d’activitats per a tots els públics». Vall ha posat èmfasi en activitats com la Bibliopiscina o el passaport de lectura per a nens, que s’emmarquen dins el programa específic per dinamitzar la lectura i el servei de préstec.
Des de la inauguració, l’equipament municipal ha augmentat la seva oferta d’activitats fins arribar a programar un total de 397 activitats i 16 exposicions. A més, la biblioteca ha augmentat el nombre d’exemplars fins a 12.457, i ja disposa de 19 ordinadors d’ús públic. A banda, s’han fet 1.090 carnets i s’han inscrit 1.447 usuaris.
En motiu del tercer aniversari la Biblioteca acollirà la presentació dels llibre “El Ciclop” de Jordi Cussà, i “De fora vingueren” de Matthew Tree, amb la intervenció de l’autor Jaume Huch, editor de L’Albí. L’acte tindrà lloc divendres 23 de març a les 19.00h.






