Ha mort Josep Bober i Camprubí, que va ser alcalde de la Pobla de Lillet durant 12 anys, és a dir, tres legislatures consecutives, entre 1987 i 1999. Bober va guanyar de manera contundent tres eleccions municipals consecutives a la Pobla, aconseguint prop del 60% dels vots en totes elles.
El juny del 99, però, el socialista Joan Casanova li va guanyar la partida en una de les jornades electorals més igualades que es recorden. Des de llavors va afrontar una etapa a l’oposició i en la legislatura passada (2011-2015) va tornar al govern. Això sí, la seva darrera experiència política va ser com a tinent d’alcalde de la persona que havia actuat com a tal durant els seus 12 anys d’alcaldia: l’actual batlle, Vicenç Linares.
A Linares i Bober sempre els va unir “una amistat que anava més enllà de la política”, ha afirmat l’actual batlle en declaracions a l’Aquí Berguedà, poques hores després de saber la notícia. Linares ha recalcat que va ser Bober qui el va introduir en la política i ha recordat que durant els 12 anys del seu company de partit es van tirar endavant “projectes molt importants pel poble”. Entre d’altres, Linares ha volgut destacar la urbanització del barri del Firal: “Hi havia molts problemes i n’hi ha hagut molts més, fins al punt que nosaltres –CiU- ho vem pagar electoralment, però ara sembla que va ser una bona idea per ampliar la vila”.
Les despulles de Josep Bober seran vetllades a la sala 1 de la Residència Lillet, a la Pobla, aquest dimecres des de les 10 del matí fins la 1 del migdia i des de les 4 de la tarda fins les 7 del vespre. El funeral se celebrarà dijous, dia 22, a les 11 del matí a la parròquia de la Pobla.