A molts, aquest estiu, els ha agafat per sorpresa. Pugen a Queralt, van a fer un volt, busquen un refugi fresc i tenen ganes de beure aigua. I, quan arriben a la font, es troben un forat a la paret. A les xarxes, moltes persones han expressat la inquietud per l’estat de la font i, especialment, del bou.
On és el bou?
La resposta és que una pedregada el 28 de juny a la tarda va provocar una esllavissada a la zona. Les roques van caure a sobre del bou i el bou va perdre una banya. L’endemà mateix, l’empresa que treballa en la xarxa d’aigua de Queralt se’l va endur per reparar. Ja fa un mes i mig, i ara la fundició que hi treballa està de vacances. Per això, l’Ajuntament encara no ha pogut recol·locar el cap del bou a la font.
El rastre de l’esllavissada és ben evident perquè, a més de faltar-hi el bou, no s’han retirat les pedres caigudes.
Pregunta al ple municipal
La qüestió ja va motivar una pregunta al ple municipal del 5 de juliol. La regidora d’ERC Ermínia Altarriba va preguntar a l’equip de govern sobre l’estat del bou, i el regidor Oriol Camps li va respondre que “el bou no ha volat”. Va explicar que la Font del Bou “té un problema, que és la ubicació”, on hi ha “despreniments constants”. Per això, segons Camps, “costa moltíssim garantir la seguretat” de la font.
L’endemà mateix de l’esllevissada, l’Ajuntament va rebre nombroses consultes sobre l’estat de la font. Va ser “com si ens haguessin robat el bou”, va dir Camps al ple”, puntualitzant, amb ironia, que “tampoc és que hi hagi una afició exacerbada de robar bous a Queralt”. Admetia, així, la preocupació que s’ha mantingut durant tot l’estiu per l’estat de la Font del Bou, un símbol molt estimat per la ciutadania de Berga.
Foto: Lídia López