El departament d’Ensenyament de la Generalitat té la intenció d’endur-se els barracons de l’antic institut en els propers dies. Fonts de l’Ajuntament de Berga han confirmat a l’Aquí Berguedà que Ensenyament ja ha començat a desmuntar els mòduls i preveu enllestir la retirada la setmana vinent.
De fet, fa unes setmanes el departament d’Ensenyament ja va comunicar aquestes intencions a l’Ajuntament de Berga en una trobada amb els Serveis Territorials del departament. A banda, la setmana passada el conseller Bargalló va reiterar que els mòduls prefabricats es traslladarien a un altre punt de Catalunya “perquè hi fan falta”.
Amb tot, l’agrupació Decidim Berga -que es presenta per primera vegada a les eleccions municipals aquest maig- té previst entrar una instància a l’Ajuntament per tal que el govern actual vetlli per conservar els mòduls a la ubicació actual. La seva proposta és que l’Ajuntament cedeixi a la Generalitat l’edifici del Centre d’Atenció Turística (CAT) per tal que l’altre institut públic de la ciutat, l’IES Guillem de Berguedà, ampliï les seves instal·lacions i en pugui fer ús. Aquesta cessió seria a canvi dels barracons que hi ha a l’antic recinte de l’institut Serra de Noet, que s’utilitzarien com a espais per a entitats. De moment, el grup Decidim Berga entrarà la instància perquè “ara mateix -sense representació al Ple- és l’única cosa que podem fer”, ha dit l’alcaldable, Daniel Fàbregas.
El regidor d’Educació, Eloi Escútia (CUP), ha explicat a l’Aquí Berguedà que el govern de la ciutat ja va demanar al departament si es podien quedar l’equipament. “Pensàvem que l’espai podria destinar-se a aparcaments per a autocaravanes i que es podria utilitzar algun barracó per complementar els serveis. Però en tot moment se’ns va dir que no“, recalca. Les cargoleres fan falta en un altre centre i, pel que sembla, no tardaran massa a desaparèixer del Pla de l’Alemany, tot i els esforços per mantenir-les-hi.