Fred de rigorós hivern imminent

Encetem el mes de desembre amb l’arribada de diverses masses d’aire fred que ens deixaran glaçades extenses i, potser, alguna nevada en llocs poc habituals. El que sí que sembla força clar és que l’ambient gèlid no serà un element transitori d’uns quants dies, sinó que molt probablment persistirà fins, com a mínim, a mitjans de mes.

De fet, aquest dimarts ja no tindrem el temps plàcid de les dues últimes jornades, i a partir de migdia el cel quedarà pràcticament cobert arreu. A més, no és gens descartable que al nord de la comarca pugui caure algun ruixat poc important, amb una cota de neu que podria arribar a baixar fins als 1200 metres. L’ambient serà més fred a migdia, amb màximes que a tot estirar assoliran els 12 o 13ºC. Per la seva banda, la temperatura mínima serà força semblant, i voltarà els al 5ºC al sud de la comarca, mentre que a l’Alt Berguedà serà més baixa i es podria registrar alguna glaçada puntual.

Aquests són alguns dels valors màxims i mínims previstos per aquest dimarts en alguns municipis de la comarca:

Berga: 11/4ºC

Gironella: 12/4ºC

Viver i Serrateix: 11/4ºC

Borredà: 11/2ºC

Guardiola de Berguedà: 12/0ºC

Però l’entrada d’aquesta primera glopada d’aire fred la notarem a partir de dimecres. Això sí, serà un dia de força estabilitat i sol, que en cap cas dissimularà la sensació de més fred. Les màximes baixaran un parell de graus o tres respecte al dimarts, i en prou feines els valors més alts voltaran els 10ºC. Precisament, serà un cop s’assoleixin aquestes temperatures, quan els termòmetres cauran en picat a tota la comarca. De fet, la mínima de dimecres s’assolirà al final de la jornada, i a la majoria de municipis serà negativa ja abans de mitjanit.

Temps 30_11

Després d’una matinada molt freda, el de dijous tornarà a ser un dia força assolellat, però amb un nou canvi de temps previst a partir de la tarda i la nit. És aquesta situació la que ens podria portar neu a cotes baixes i en punts poc habituals de cara a divendres, però la dispersió dels models impedeix encara afinar una mica més la previsió. Això sí, a hores d’ara sembla més probable que la precipitació aparegui en punts del nord de la comarca, i amb una cota de neu que al vespre podia baixar fins als 700 metres, o inclús situar-se puntualment per sota. En tot cas, les acumulacions de neu serien anecdòtiques o poc importants. En canvi, el cap de setmana es preveu una mica més tranquil, però amb fred intens.

Si fas fotografies o vídeos de fenòmens meteorològics que passin al Berguedà, fes-los arribar a l’Aquí Berguedà. Envia’ns-ho, amb el teu nom i ubicació de la foto o vídeo, a través de Whatsapp al 93 821 05 62 o al correu meteo@aquibergueda.cat i ho publicarem.

 

X