Els residents de la Sant Bernabé de Berga ja poden tornar a rebre visites dels familiars

Els residents de la Sant Bernabé de Berga poden tornar a veure els seus familiars. Des de dijous passat, ja es poden fer visites als usuaris de la residència, després de gairebé un mes i mig de blindatge absolut. L’objectiu era contenir la propagació del virus i evitar que el brot s’agreugés més. Dijous Salut Pública va donar el vistiplau definitiu a la residència per poder reprendre les visites.

Els familiars que vulguin visitar algun dels residents han de posar-se en contacte amb la residència, telefonant-hi (93 821 44 00). Ho pot fer una persona diferent cada setmana, si així ho desitja la família.

A banda, l’alcaldessa, Montse Venturós, ha explicat en roda de premsa que, tal com marquen les directrius de la Unió Europea, els usuaris de la residència seran els primers que es vacunaran a la ciutat, juntament amb els de Les Germanetes, que continua sense casos en aquesta segona onada. Les vacunacions es preveu que comencin “de manera imminent” i les residències de la comarca seran les primeres en rebre-les, tant bon punt arribin a la zona.

Augment preocupant de casos

També en roda de premsa, el regidor de Drets Socials de Berga, Ivan Sànchez, ha assegurat que el nombre de casos detectats per Atenció Primària estan augmentant “de forma molt preocupant”. El personal de primera línia ha informat a l’Ajuntament que en els darrers dies els nous positius estan repuntant molt, de manera que en els propers dies, quan es comptabilitzin en el recull del Departament de Salut, les dades augmentaran de forma substancial.

Ara mateix la taxa de propagació del virus a la comarca és d’1,67, és a dir que el virus continua creixent. La taxa ha baixat respecte la setmana passada, quan estava per sobre de 2, però la sensació del personal de primera línia és que tornarà a pujar en els propers dies.

X