Obre portes Berga Residencial, la nova residència de gent gran i centre de dia de Berga

La nova residència de Berga ja és una realitat. Berga Residencial ha obert portes aquest dilluns, 19 d’abril, al matí. Ho ha fet després de mesos d’obres i preparatius a l’antic edifici de l’Hotel Ciutat de Berga, a tocar del passeig de la Indústria.
La plantilla de professionals ha donat la benvinguda als primers onze residents del centre i a 9 avis més que han ingressat al centre de dia. La gerent de Berga Residencial, Sara Malé, ha explicat als mitjans de comunicació que entre avui i dimecres hi anirà havent ingressos: cada dia el complex rebrà una desena de residents nous i cinc usuaris per al centre de dia. Així, dimecres preveuen haver donat la benvinguda a les 34 persones que, d’entrada, residiran a l’edifici i les persones del centre de dia. “El motiu d’aquestes arribades progressives és que cada ingrés pugui rebre l’atenció que mereix”, ha explicat la gerent del complex.
Berga Residencial té 4 plantes d’habitacions, 2 més per a serveis i 1 destinada al pàrquing, els magatzems i trasters privats. Té 99 places de residència i 21 de centre de dia, de manera que, d’entrada, haurà ocupat un 40% de la seva capacitat.
Pel que fa al personal, el projecte preveu acabar creant 50 llocs de treball directes i 25 més, d’indirectes, quan estigui en plena ocupació. De moment, s’han incorporat 22 treballadors i s’han creat 11 llocs de feina indirectes.
berga_residencial_inauguracio-3

6 milions d’inversió

El projecte és una iniciativa dels germans Barniol, propietaris del càmping Berga Resort, que han fet una inversió de 6 milions d’euros per transformar l’antic hotel del passeig de la Indústria en una residència de primera línia. El centre està pensat per poder acollir persones amb qualsevol grau de dependència. “Som una residència on et pots trobar com a casa, però amb prestacions hospitalàries”, assegura Sara Malé.
Entre d’altres serveis, la gerent ha destacat els detectors de caigudes que avisen els professionals a l’instant, l’amplitud i les prestacions de les habitacions, els llits d’última tecnologia per evitar caigudes i contencions dels residents i, fins i tot, un sistema de control de persones amb deteriorament cognitiu que evita qualsevol risc de fuga.
berga_residencial_inauguracio-2

“Som de Barcelona i hem vingut aquí per estar tranquils”

Uns dels primers usuaris de la residència són el Jaume i la Júlia, un matrimoni de Barcelona que ha decidit estrènyer definitivament el seu vincle amb Berga, on ja tenien un pis, casualment a tocar del passeig de la Indústria, com la residència. “Som de Barcelona i hem vingut aquí per estar tranquils, perquè hi estem més bé”, explica ell.
Han ingressat a la residència aquest dilluns a la tarda i han quedat bocabadats. No n’havien vist res, però confien que els anirà millor perquè vivien en un tercer pis i cada vegada els costava més pujar i baixar les escales. A més, els il·lusiona poder seguir vivint a tocar del Vall, un lloc que, tot i no viure-hi habitualment, coneixen de pe a pa des de fa molts anys.
berga_residencial_inauguracio-1

X