La Fira de Maig de Berga es dilatarà per tot el Vall per evitar aglomeracions i mantenir les distàncies entre aparadors

L’Ajuntament de Berga està disposat a organitzar una Fira de Maig en condicions més o menys normals. S’hi destinarà el mateix pressupost que en anys sense pandèmia, però una part de la inversió es destinarà a mesures de seguretat per evitar la propagació de la Covid-19. Serà el cap de setmana de l’1 i el 2 de maig. Amb la incògnita de si hi haurà confinament comarcal o no, la regidora de Promoció Econòmica de Berga, Roser Rifà, ho veu com “una oportunitat per fomentar el consum de productes KM0, que és un dels leitmotivs de la fira”.
A nivell visual, el principal canvi té a veure amb la forma de la fira, que serà més lineal i es dilatarà molt més per tot el Vall per evitar que els visitants s’atapeeixin en punts de la zona firal. En aquest sentit, l’Ajuntament prescindeix aquesta vegada dels diferents carrils que tenia la fira, així com també de les estructures de palets que en les darreres edicions havien guanyat protagonisme. La fira tindrà un únic carril central, ample i amb més separació que l’habitual entre expositors.
L’Ajuntament també preveu reforçar els accessos a l’espai firal amb la contractació d’una empresa de seguretat externa i el suport de l’Associació de Voluntaris de Protecció Civil. Aquests agents es dedicaran a vetllar perquè tothom qui accedeixi a la fira, ho faci complint les mesures de seguretat (mascareta, gel…). També es frenarà l’entrada de persones en cas que es detecti que hi ha massa gent a la fira i és difícil garantir la distància entre visitants.
Per tot plegat, la regidora de Promoció Econòmica de Berga ha assegurat que anar a la Fira de Maig serà segur: “Ho serà molt més que sortir al carrer qualsevol dia”. Per fer-ho possible, l’Ajuntament invertirà en la fira uns 32.500 euros.
Campanya per als clubs i centres esportius
Una de les particularitats d’aquesta edició és que no hi haurà les habituals exhibicions dels centres esportius a l’escenari de la plaça Viladomat. No hi seran perquè la majoria de centres i clubs esportius no estan tenint la seva activitat habitual.
Això sí, l’Ajuntament ha impulsat una campanya virtual per donar a conèixer la tasca que fan i, així, fer-los d’aparador. En concret, al llarg de la setmana vinent el consistori publicarà a les seves xarxes socials fins a 12 vídeos promocionals dels centres esportius (un vídeo per cada centre).
Una panera per comprar al comerç local
L’Ajuntament de Berga ha unit esforços amb l’Agència de Desenvolupament del Berguedà, que ha dissenyat una campanya per vincular la fira i el comerç de la ciutat. La iniciativa propiciarà que els compradors del comerç local entre dissabte i diumenge de Fira de Maig entrin automàticament en el sorteig d’una panera.

X