First Stop

Carreteres

La Diputació assumeix la gestió de les carreteres que permeten arribar a Gisclareny, Montclar i Castell de l’Areny

La Diputació assumeix la gestió de les carreteres que permeten arribar a Gisclareny, Montclar i Castell de l’Areny

La Diputació de Barcelona passa a gestionar les principals vies d’accés als nuclis de Gisclareny, Montclar i Castell de l’Areny. Els camins continuen sent de titularitat municipal, però la Diputació n’assumeix el manteniment, i resol un dels grans maldecaps endèmics dels tres pobles, que havien de destinar gran part dels diners del seu pressupost a arreglar com podien la carretera que els permetia arribar a casa.

D’entrada, la Diputació -a banda d’assumir-ne el manteniment- invertirà més de 2,6 milions d’euros als tres camins. És la primera fase d’actuacions en camins del Pla Zonal de la Diputació per tota la demarcació i s’ha presentat aquesta setmana, amb la visita del diputat d’Infraestructures, Pere Pons. La comarca podia demanar la inclusió de fins a tres camins municipals al Pla Zonal de la Diputació i es va decantar per aquests tres perquè eren les principals vies d’accés als tres municipis en qüestió, ha explicat el president comarcal, Josep Lara.

La intervenció de més volum econòmic és a la carretera cap a Gisclareny, l’única via per arribar al que, de moment, és el poble més petit del país. Són 10,7 quilòmetres que connecten Gisclareny amb Bagà i la Diputació preveu fer-hi una inversió d’1.120.000 euros en millores de seguretat viària. Es preveu redactar el projecte constructiu el quart trimestre del 2021 amb la previsió que les obres comencin el segon trimestre del 2023.

També s’actuarà en 7,07 quilòmetres del camí de Montclar a la carretera de L’Espunyola amb una inversió de 849.000 euros. És el camí que uneix Montmajor i Montclar, i aquest últim municipi amb la carretera que connecta Casserres i l’Espunyola. El projecte constructiu es redactarà el quart trimestre del 2021 amb la idea que les obres s’iniciïn el quart trimestre del 2022.

El tercer projecte és l’únic camí d’accés al nucli de Castell de l’Areny des de la carretera C-26, a Vilada, amb una longitud de 5,7 quilòmetres i una inversió prevista de 649.000 euros. Durant el quart trimestre del 2021 es farà la redacció del projecte constructiu i l’inici d’obres està previst pel quart trimestre del 2022.

En la seva visita al Berguedà, el diputat Pere Pons s’ha reunit amb els alcaldes dels municipis afectats: Gisclareny, Castell de l’Areny i Montclar, però també els de Vilada, Montmajor i l’Espunyola. Pons ha destacat que, més que la inversió inicial, també és important que a partir d’ara la Diputació assumirà el manteniment d’aquestes carreteres, i això traurà pressió als ajuntaments d’aquests pobles tan petits.

Pla Zonal

El Pla Zonal de Carreteres de la Diputació de Barcelona té per objectiu racionalitzar, actualitzar i ordenar la xarxa local de carreteres de la demarcació de Barcelona. Es pot considerar un instrument de suport envers els ajuntaments. És una eina per la millora de l’accessibilitat per poder accedir a serveis essencials com la sanitat, la cultura o l’oci i pot ajudar a pal·liar el despoblament rural o per augmentar la seva competitivitat econòmica.

Consell Comarcal del Berguedà Diputació de Barcelona micropobles Pla Zonal

Comentaris