Berga regala diners per gastar en bars i restaurants de la ciutat entre setmana

En marxa la campanya 'Mengem-nos Berga', que regalarà un 50% addicional en la compra de vals de 10 i 30 euros

En marxa una nova campanya de dinamització comercial a Berga. Aquesta vegada va adreçada exclusivament a la restauració. L’Ajuntament de Berga i la unió de botiguers Bergacomercial llancen la campanya ‘Mengem-nos Berga’ des d’aquest dijous, 28 d’octubre fins al 12 de desembre (o fins a exhaurir existències). Es basa en la compra de vals de descompte per 10 o 30 euros: si pagues 10 euros, obtindràs un val de 15 euros per gastar en un bar o restaurant de la ciutat; i si en pagues 30, aconseguiràs un val de 45. És a dir, per cada compra, obtindràs de regal un 50% addicional. Els vals es poden comprar AQUÍ.

La campanya s’emmarca dins el conveni entre l’Ajuntament i la unió de botiguers. El consistori va demanar a Bergacomercial que la fes extensible a tots els establiments de la ciutat, i així s’ha fet. De moment s’hi han adherit una vintena d’establiments (dels 81 té registrats l’Ajuntament), però els promotors fan una crida a la resta de bars i restaurants a sumar-s’hi: “No hi tenen res a perdre”. En total, s’han destinat 5.000 euros a la iniciativa: 4.000 van destinats als vals i els 1.000 restants serveixen per pagar despeses com ara la publicitat o la cartelleria.

Així, els bars i restaurants no han de pagar absolutament res i la campanya pot arribar a tenir un impacte de 12.000 euros cap a la restauració. Per cada 2 euros que pagui el client, la campanya li’n regala un, que es descompta dels 4.000 euros que s’hi destinen.

Campanya de foment del consum entre setmana

Els restauradors han fet palès que, quan més problemes tenen, és entre setmana. Els caps de setmana la majoria omplen o tenen un bon nombre de clients, però entre setmana l’ocupació és més justa. Precisament per això, els vals només es podran gastar de dilluns a divendres al migdia. “És el que ens demanava el sector i nosaltres el que sempre intentem és dinamitzar allò que necessita una empenta”, ha dit el president de Bergacomercial, Xavi Orcajo, en roda de premsa.

En la mateixa línia, des de l’associació Hostaleria i Turisme del Berguedà, Josep Ribera ha assegurat que el sector de la restauració continua passant per “una situació molt crítica”. Explica que “molta gent encara no va a restaurants”, que la tendència obligada de molts establiments és reduir plantilla entre setmana o bé obrir menys hores, i que això precaritza el sector i les ofertes laborals que en surten. A més, també ha reivindicat que calen més iniciatives com ‘Mengem-nos Berga’ i que, en la mesura del possible, les pròximes campanyes haurien de ser d’abast comarcal i sortir de la capital: “Això incentivaria el moviment a tota la comarca i tots els municipis se’n beneficiarien”.

Des de l’Ajuntament, el regidor Marià Miró ha destacat que “és una campanya molt innovadora” i ha celebrat “que s’aposti per un sector com la restauració, que sabem que ha passat per un període molt complicat”. Miró creu que “la campanya ajudarà a remuntar el sector” i reitera que l’administració farà el que pugui perquè es repeteixin iniciatives en aquesta línia.