Un àlbum de cromos que s’aconsegueixen comprant al petit comerç, la innovadora campanya de Nadal de Puig-reig

Per cada compra en un establiment de l'UBIC, el client aconseguirà un cromo equivalent a un descompte d'un euro; ara bé, si es completa una secció de l'àlbum o tot sencer, els premis es multipliquen

Quatre famílies relacionades amb el poble. Cinc cromos per a cada família. I un comodí que serveix per completar qualsevol família, quan et falti només un cromo. Puig-reig ha creat un àlbum de cromos per a la campanya de Nadal d’aquest any.

Per cada compra de 10 euros a qualsevol comerç de l’UBIC del municipi, el client aconseguirà un cromo que, per si sol, ja valdrà per un descompte d’un euro en qualsevol comerç del municipi. Ara bé, el client podrà decidir si el guarda i espera a tenir els cinc cromos d’una mateixa família, o bé si el bescanvia fent una compra i estalviant-se un euro.

Què hi guanya un client completant una família de l’àlbum? Doncs un descompte molt més gran que no pas amb un sol cromo. Si s’aconsegueixen els cinc cromos d’una mateixa família, cada cromo passa a tenir un descompte de 2 euros i, per tant, una família completada suposa un descompte de 10 euros en una compra. A més, tan bon punt es faci la compra i s’ensenyi al botiguer que s’ha completat una família, el client entrarà en la rifa d’una panera i en el sorteig d’un viatge a Egipte entre tots els clients de totes les UBIC de la comarca.

I això no és tot. L’àlbum té 20 cromos. Hi ha 4 famílies amb cinc membres cadascuna. Això sí, també hi ha un 21è adhesiu, el comodí, que serveix per omplir qualsevol forat buit. Si un client aconsegueix completar tot l’àlbum, podrà anar a qualsevol comerç de l’UBIC amb l’àlbum i el botiguer retallarà la butlleta que hi ha a l’antepenúltima pàgina. Automàticament, el client entrarà en el sorteig d’un premi de 300 euros que es farà durant la festa de la Corrida.

Quins són els personatges de l’àlbum?

Una de les quatre famílies són les associacions. Hi ha un cromo del Club Esportiu Puig-reig, un altre de la Polifònica, un del Centre Quitxalla Excursionista (CQUIE), un altre per Pensaments i Paraules, i un últim pels Diables del Clot de l’Infern.

La segona família són les festes. Hi ha la Corrida, Sant Martí, la Festa Major, la Festa dels Templers i el Vieer Fest. També hi ha la família dels esdeveniments culturals: aquí hi podem trobar els Pastorets de l’Ametlla, el Berguedà Folk, el Festival Turbina, la Novel·la Històrica i el Festival Cant Coral de la Catalunya central.

Finalment, la quarta família és de personatges històrics. En ella, hi ha Guillem de Berguedà, Alfred Mata, Arnau Cescomes, el doctor Faustí Llaveries i l’empresari Josep Pons i Enrich.

Els dissenyadors de l’àlbum, Carles Fíguls i Adrià Altarriba, han explicat en roda de premsa que l’objectiu de la iniciativa és “que les compres dels adults arribin als nens”. De fet, asseguren que “si aconseguim que els nens es canviïn cromos, la campanya haurà estat un èxit”.

Des de l’Ajuntament, la regidora de Comerç, Rosa Garcia, ha celebrat que la campanya serveixi per dinamitzar les compres de Nadal al municipi i, a la vegada, per descobrir personatges, fets històrics i entitats de la vila. En la mateixa línia, Eva Gorchs, de l’UBIC de Puig-reig, ha destacat que la campanya serveix per demostrar que “el comerç del poble és viu i té ganes de seguir fort com fins ara”

X