Nova campanya de l’Ajuntament de Berga per afavorir les compres de proximitat. En les últimes setmanes s’han penjat banderoles als carrers de la ciutat i s’han repartit fulletons a les bústies dels domicilis amb l’objectiu de promocionar el comerç de proximitat.
Els fulletons donen a conèixer les característiques de les compres locals i les implicacions que tenen per a un territori viu i dinàmic. I les banderoles fan èmfasi en els eixos comercials que hi ha a la ciutat i són un element més per apropar el missatge de la campanya a tota mena de consumidors, tant la gent de Berga com els visitants.
La campanya s’ha batejat amb l’eslògan “Anem de compres a Berga, teixim futur”, la impulsa l’Ajuntament i s’ha fet amb el suport de la Diputació de Barcelona i la unió de botiguers Bergacomercial.
Per què comprem a Berga?
Els fulletons i les banderoles destaquen diferents aspectes vinculats al comerç local com per exemple la sostenibilitat, l’economia local, la singularitat, la qualitat o els vincles comunitaris. Una de les característiques principals del comerç local és el tracte personalitzat i proper de les persones que atenen darrere el taulell. També incideixen en el fet que s’hi sol trobar un producte que sovint és propi del territori. I recorden que les compres als establiments de la ciutat estimulen l’economia local i generen la creació de llocs de treball, tant directes com indirectes, fet que implica tenir més oportunitats al territori i fer de Berga i el Berguedà un lloc més atractiu per viure.
Un altre dels aspectes que destaca la campanya és la reducció de la petjada ecològica, ja que fem que les nostres compres siguin més sostenibles pel medi ambient quan reduïm els desplaçaments llargs i comprem a prop de casa. En definitiva, comprar al comerç local també permet crear llaços comunitaris perquè ens vincula dia a dia a la ciutat i la seva gent.
Totes aquestes singularitats també pretenen, a través de la campanya, donar visibilitat a l’oferta comercial existent i fer que els berguedans i berguedanes valorin els avantatges de la compra de proximitat, així com l’ampli ventall de productes i serveis de qualitat que tenen al seu abast, sense la necessitat de desplaçar-se fora de la ciutat. I és que la ciutat compta amb una oferta comercial àmplia amb més de 600 activitats comercials i de serveis.