Jan Torrella ha posat la cirereta del pastís a un cap de setmana per recordar a Bagà. L’atleta baganès ha pujat al podi de l’última de les proves de l’Ultra Pirineu 2023. És la Mitja Pirineu, es va disputar diumenge, i Torrella va travessar la línia d’arribada en segona posició, només superat pel guanyador, Miquel Corbera, i per menys d’un minut de diferència.
La Mitja, de 21 quilòmetres, tenia la sortida i l’arribada al mateix punt, a Bagà. Entremig convidava els participants a recórrer punts espectaculars de la serra d’Ensija, el Comabona i el Pedraforca. Miquel Corbera va ser el més ràpid a completar el recorregut, amb un temps d’1 hora, 28 minuts i 36 segons. Torrella va clavar el cronòmetre a l’hora, 29 minuts i 20 segons. I el madrileny Fabián Veneno va completar el podi (1:31:02).
En categoria femenina, la valenciana Rosa Maria Lara es va adjudicar la prova (1:48:02), seguida per la neozelandesa Caitlin Fielder (1:50:48) i la catalana Gisela Carrión, de Sant Pere de Ribes (1:55:22).
Xavi Tomasa i Clàudia Sabata, els altres grans noms berguedans del cap de setmana
Tot plegat, l’endemà que Miguel Arsénio i Marta Molist guanyessin la cursa llarga de l’Ultra Pirineu, de 100 quilòmetres, i Robert Pkemboi i Júlia Font s’adjudiquessin la marató. D’aquestes dues proves, en clau berguedana, destaca la vuitena posició de Xavi Tomasa a la marató. Divendres, a més, Clàudia Sabata va ser cinquena a la Nit Pirineu, la vertical amb final a Niu d’Àliga.