Un Sant Martí renovat a Puig-reig: la fira serà un sol dia, s’amplien les activitats i se celebra mig segle de pubillatge

L'Ajuntament i la Unió de Botiguers i Comerciants concentra la fira el dissabte amb la idea de treure'n el màxim rendiment, després dels resultats d'un estudi fet per la Diputació.

Puig-reig sacseja una mica la Fira de Sant Martí. Aquest any la mostra serà en un únic dia, dissabte (9 de novembre), amb la idea de convertir-la en un espai més dinàmic i atractiu. Hi haurà una setantena de parades de productors de proximitat i artesans, així com empreses, comerços, entitats i associacions del poble. Segons la presidenta dels botiguers, Eva Gorchs, la concentració de la fira en un sol dia busca «treure’n el màxim rendiment», després dels resultats d’un estudi realitzat per la Diputació.

La fira es concentrarà dissabte, però l’Ajuntament i la Unió de Botiguers i Comerciants de Puig-reig han reforçat el ventall d’activitats paral·leles per omplir d’al·licients tot el cap de setmana i també dilluns. Dissabte, per exemple, hi haurà tallers infantils, sardanes, música, espectacles de circ, tastos de vins i activitats literàries. I diumenge, tot i que no hi haurà fira, se celebrarà la trobada de gegants i activitats ja clàssiques com el vermut musical, el teatre o el ball popular.

Dilluns, festiu a Puig-reig, també hi haurà activitats. Des de mig matí, es farà un taller de cuina infantil a La pastisseria de la Gemma, un dels negocis que han obert al llarg de l’any a Puig-reig i que serà un dels protagonistes del pregó inaugural, juntament amb altres emprenedors i nous comerciants de la vila. També hi haurà la missa en honor a Sant Martí, el torneig de tenis taula i la presentació del llibre Ensenya’m la llengua, del doctor Antoni Beltran, a càrrec de la junta comarcal del Berguedà del Col·legi de Metges de Barcelona.

Sortejos dels comerços

Paral·lelament, els comerciants també volen premiar els veïns i visitants i han organitzat el sorteig de Sant Martí valorat en 600 euros. Per a participar-hi cal comprar als establiments adherits a la UBIC fins el 8 de novembre. Se sortejarà un val de 200 euros, dos vals de 100 euros i quatre vals de 50 euros per gastar durant el dissabte de la fira.

Nit de DJ’s i festes de qualitat

Amb Sant Martí, també torna el ball jove amb la Nit de DJ’s a càrrec de Joves Puig-reig. La festa serà dissabte, a la mitjanit, amb propostes de dj’s i amb l’objectiu de començar a treballar des del govern municipal amb unes festes nocturnes respectuoses i de qualitat.

La regidora de Festes, Imma Comas, ha explicat que ja per Sant Martí s’implantaran algunes accions que s’aniran ampliant durant l’any amb l’objectiu d’arribar a la Festa Major amb totes les garanties per esdevenir una festa de qualitat. En aquest sentit, ha detallat que durant la nit de dj’s hi haurà una barra sense alcohol i es repartirà aigua gratuïta,  també hi haurà menjar pels assistents i s’hi instal·larà un punt lila amb l’objectiu de prevenir, informar i actuar en el cas que sigui necessari. L’objectiu de promoure la prevenció i la reducció de riscos associats al consum i a la festa.

Fòrum 10

Dins de la programació, com és habitual, també s’hi inclouen les jornades de comunicació Fòrum 10 que enguany seran els divendres i dissabtes de novembre amb la participació de professionals destacats del panorama comunicatiu del país.

50 anys de pubillatge

Puig-reig celebra aquest 2024 els 50 anys del pubillatge al municipi. Més enllà dels actes que ja han tingut lloc al llarg de l’any per commemorar la primera proclamació del pubillatge a Puig-reig, l’any 1974, com el pregó de festa major protagonitzat per antics i actuals representants de la tradició al municipi, o la plantada d’un ginkgo durant l’ofrena floral de l’11 de setembre, la celebració central serà per Sant Martí.

L’Ajuntament de Puig-reig ha preparat pel proper dissabte 9 de novembre un acte especial de la proclamació del pubillatge per celebrar el mig segle de vida d’aquesta tradició al municipi, que clourà amb un sopar popular obert a tothom.

El regidor de Cultura de l’Ajuntament de Puig-reig, Pol Vila, ha destacat que no és un sopar només per les persones que hagin portat la banda de Puig-reig al llarg d’aquest mig segle d’història, sinó que és una celebració popular oberta a tots els veïns i veïnes. És per això que el preu del sopar serà de 5 euros. Per a participar-hi, cal adquirir tiquet de manera anticipada a la Llibreria Montserrat, a Iglesias Fotògrafs i a l’Oficina d’Atenció al Ciutadà de l’Ajuntament.

L’acte de proclamació del pubillatge 2024 serà a les 19.30 hores al Pavelló d’Esports, mentre que el sopar s’iniciarà a les 21.30 hores.

Consulta tots els actes de la Fira de Sant Martí al Sortim, l’agenda cultural de l’Aquí Berguedà:

El programa de dissabte AQUÍ

El programa de diumenge AQUÍ

El programa de dilluns AQUÍ