Berga Grup Independent es dona d’alta com a partit polític amb vocació per fer de paraigua d’independents

Des del grup asseguren que han rebut altres formacions independents en els últims mesos que se sentirien còmodes integrant-se dins un paraigua fora dels partits tradicionals.

Berga Grup Independent s’ha donat d’alta com a partit polític. L’agrupació d’electors que va aconseguir dues cadires al ple de l’Ajuntament l’any passat ha decidit constituir-se com a partit amb la idea de tenir més marge de maniobra per teixir complicitats amb altres moviments de municipis veïns de cara al 2027, quan hi haurà les pròximes eleccions.

La líder del grup, Judit Vinyes, ha explicat a l’Aquí Berguedà que en els darrers mesos han rebut altres agrupacions d’electors que —assegura— se sentirien còmodes integrant-se dins el paraigua d’un partit com el seu, fora de l’òrbita dels tradicionals. I per això han decidit fer el pas.

A més, afegeixen que l’alta com a partit polític va associada a altres avantatges com el fet que podran evitar la necessitat de recollir les 500 signatures que van haver de recopilar el 2023 per concórrer a les eleccions.

Des de BeGI deixen clar que el pas a partit polític «és sobretot un tràmit burocràtic» i matisen que «BeGI mantindrà intacta la seva essència i identitat». I fan una crida a les persones que s’hi sentin identificades que s’afiliïn i donin suport al moviment.