El Consorci del Lluçanès ha presentat una guia de serveis turístics per promocionar els allotjaments, la gastronomia, la cultura i la tradició del territori. La presentació es va fer ahir al vespre en el marc d’una jornada sobre el paper del turisme i el desenvolupament de territoris rurals.
Segons Montse Barniol, el turisme al Lluçanès està estancat i cal que s’impliquin tots els subsectors. En aquest sentit, opina que un cop agrupats els serveis del Lluçanès en una guia, el següent pas serà iniciar línies de col·laboració, per exemple vincular en l’associació de turisme rural altres activitats complementàries, com ara la vessant gastronòmica.
El Consorci del Lluçanès ha editat 5.000 exemplars de la guia de serveis turístics del Lluçanès que es distribuirà en fires turístiques. La guia s’estructura en diferents apartats relacionats amb l’allotjament, la restauració, els museus, la cultura i les tradicions.


