Prats de Lluçanès tanca avui els actes de les festes de Sant Joan i els Elois

Avui culmina a Prats de Lluçanès un cap de setmana atapeït d’actes de les festes de Sant Joan i els Elois. Tot i que les principals activitats s’han fet els últims dies, la festa de Prats culminarà amb un concert vermut aquest migdia i un altre a la tarda. Avui en aquesta localitat és festiu, ja que la festa dels elois enguany ha caigut en diumenge i per aquest motiu s’ha traslladat la festa local a dilluns.
Des de l’organització aquest any s’ha parat especial atenció a al ball del contrapàs. Una dansa tradicional de Prats, que en els últims anys havia quedat una mica deslluïda, perquè la rua que se celebra durant els ball es barrejava amb la dansa tradicional.
L’ajuntament del municipi i el grup de joves que participa a la rua van acordar posar una mica d’ordre per tal que la cercavila no es barregés amb la dansa tradicional. Per aquest motiu els hereus i les pubilles del poble van donar exemple i van mostrar a tots els participants com s’havia de ballar.
El ball del contrapàs es va fer dissabte, el mateix dia en què es van escollir la pubilla i l’hereu. A Prats la selecció d’aquestes figures tradicionals es fa de forma diferent a altres municipis. A cada barri s’escull una pubilla i un hereu i dissabte es van escollir els oficials del poble entre els preseleccionats. Enguany van sortir escollits Jordi Rosset i Clàudia Casas.
En general tots els actes van ser molt participats, sobretot la cursa de cavalls que es va celebrar ahir a la tarda.