L’alcalde d’Olvan demana que la C16 desdoblada s’obri amb tots els accessos acabats

A final d’aquest mes d’agost entrarà en servei el tram de carretera desdoblada de Gironella nord a Berga. Amb l’autovia en funcionament, els vehicles ja no passaran pel mig de Cal Rosal, un fet que no ha de suposar una pèrdua pels establiments del nucli, segons ha dit en declaracions al programa La Terrassa, de Ràdio Berga, l’alcalde d’Olvan, Martí Corominas.
El problema, segons Corominas, són els accessos a Cal Rosal. Diu que es posarà en marxa l’autovia sense que estiguin acabats.
Fonts de l’empresa que fa la carretera, Cedinsa, han assegurat a Ràdio Berga que no serà així: que s’obrirà l’autovia de Gironella nord a Berga amb els accessos a Cal Rosal del tot acabats. En direcció nord la sortida serà a l’alçada de Cal Rosal, i en direcció sud, per accedir a Cal Rosal s’haurà de sortir per Berga sud. Les mateixes fonts han explicat que el què no estarà acabat a finals d’agost és el ramal que es construirà en un futur i que connectarà Gironella nord, des de l’eix del Llobregat, amb Olvan. També quedarà pendent una rotonda a dins de cal Rosal, però han insitit, que els accessos a l’autovia des de Cal Rosal s’enllestiran abans d’acabar l’agost.
Disposar de la carretera desdoblada ha de ser un revulsiu per a la comarca, al costat del polígon comarcal, que es projecta a Olvan. A més, pot ser una aposta de futur després de l’anunci del tancament de l’empresa tèxtil Apparel, d’Olvan, que deixarà al carrer una vuitantena de persones. El polígon comarcal és una de les obres de més envergadura de la coamarca.