El bilògraf Ramon Felipó demana un centre d’estudis patumaires

El bibliògraf i autor de monografies locals Ramon Felipó ha demanat aquest migdia en una entrevista al programa La Terrassa de Ràdio Berga que l’Ajuntament creï un centre d’estudis patumaries.
La idea és que hi hagi un espai físic on es puguin consultar totes les dades sobre la Patum, els documents antics, i les publicacions que acaben de sortir el mercat, en totes les disciplines, des dels llibres fins als discos.
Segons Felipó, la declaració de la Patum com a Patrimoni de la Humanitat pot fer despertar l’interès de molts estudiosos pel Corpus berguedà, i la ciutat ha d’estar preparada per atendre tots els que vulguin conèixer els detalls de la festa. Si no, segons Felipó, es corre el risc que la informació de la Patum quedi a mans d’uns quants.
Felipó també ha suggerit que hi hauria d’haver beques per als joves que vulguin fer estudis locals. Segons el bibliògraf, amb una mica més d’interès de les institucions, molts estudiants podrien fer aportacions importants sobre la Patum. Felipó ha escrit un llibre sobre la història de la festa, i una col•lecció de postals antigues, de la qual ha venut ja més de mil exemplars.