El Parc Fluvial del Llobregat creix cap al Bages amb la incorporació de colònies de Balsareny

L’ajuntament de Balsareny s’ha incorporat al Consorci del Parc Fluvial del Llobregat. D’aquesta manera, el Parc creix cap al Bages amb la fàbrica de riu de la Rabeia i la colònia Soldevila i ja són 18 les colònies industrials que formen part del projecte de dinamització de l’entorn natural i patrimonial del riu. I no es descarta que ben aviat s’arribi a la vintena amb l’adhesió també de les colònies de Vilafruns i de El Molí, del terme municipal de Balsareny. La presidenta del Consorci del Parc Fluvial, Montserrat Ribera, en fa una valoració positiva.
El primer projecte que sorgirà d’aquesta ampliació del Parc Fluvial del Llobregat consistirà en allargar la Ruta de les Colònies que neix a Cal Rosal, a Berga, i que fins ara acabava a Cal Forcada, a Navàs. Aquest allargament arribarà fins al punt del naixement de la Sèquia, construïda el segle XIV per portar l’aigua del riu fins a Manresa. Amb la incorporació de les colònies de Balsareny, el Parc Fluvial entra de ple en territori bagenc i amplia en 7 quilòmetres el traçat de riu Llobregat que forma part del projecte per millorar la qualitat de vida dels habitants de les colònies, mantenir i recuperar el patrimoni industrial i l’entorn fluvial i potenciar turísticament el territori. «A més, ens han proposat un projecte a l’entorn del castell de Balsareny. L’estudiarem». Una proposta més sobre la taula per ampliar l’oferta del Parc Fluvial, tal com ha comentat la presidenta Montserrat Ribera, que aquesta tarda, juntament amb responsables tècnics del Consorci, s’han reunit a Balsareny per consensuar línies de treball conjuntes.
El proper consell general del Consorci del Parc Fluvial, que se celebrarà el 16 de novembre, ja comptarà amb representació de l’Ajuntament de Balsareny.