Centenars de persones celebren el dia de Sant Marc a Queralt

Berga ha renovat aquest matí el vot de poble amb Sant Marc. Centenars de persones han pujat aquest matí al santuari de Queralt, on s’ha fet la missa tradicional i el repartiment de la coca i de la xocolata.
En total, s’han repartit 700 coques i 350 litres de xocolata. Aquesta vegada, i a diferència de l’any passat, tots els que han arribat al pàrquing de Queralt a peu, en cotxe o en bicicleta han pogut desplaçar-se fins a la zona del santuari en ascensor. L’aparell no ha fet figa, com en d’altres ocasions, i d’això, se’n mostrava satisfet el regidor de Serveis, Andreu Escobet.
Entre els centenars de persones que han participat en la festa d’aquest matí, hi havia sobretot gent jove. Grups de nens i nenes de les escoles de Berga s’han desplaçat fins al santuari. La gran majoria ho han fet a peu, i alguns fins i tot s’han atrevit a pujar corrent, per fer esport.
La festa de Sant Marc també ha reunit un nombrós públic familiar. Gent gran, i de totes les edats, que s’han desplaçat fins a la zona del santuari per menjar coca i xocolata. Una xocolata que la majoria dels assistents han coincidit a dir que està molt bona.
La festa ha començat amb els actes religiosos. La processó ha sortit de les Tres Creus a les 9 del matí, després hi ha hagut una missa, i en acabar, ha començat el repartiment de coca i de xocolata.