L’Agència Catalana de l’Aigua (l’ACA) té sobre la taula un projecte per connectar els nuclis de cal Rosal, la Plana, l’Ametlla de Casserres i cal Bassacs a la depuradora de Gironella. Es tracta d’un projecte que engloba els termes municipals d’Avià, Berga, Olvan, Casserres i Gironella; l’impulsa l’ACA, està pressupostat en més d’1,6 milions d’euros, i té un termini d’execució de 12 mesos. De moment, ha sortit a informació pública. L’alcalde de Gironella, Ramon Costa, ha dit que no veu malament el projecte, però sempre i quan l’ACA garanteixi que la capacitat de la depuradora és suficient per donar servei a aquests altres quatre nuclis de població i al futur creixement del seu municipi.
El projecte estarà a informació pública durant un mes, i dins d’aquest termini els particulars, les entitats i els organismes afectats per l’execució de les obres poden presentar les al·legacions que considerin pertinents. Costa no ha especificat si l’Ajuntament presentarà al·legacions al projecte, però ha remarcat que caldrà arribar a un acord amb l’ACA sobre aquest tema.
D’altra banda, l’Ajuntament de Gironella ha aprovat les ordenances fiscals per a l’any que ve. Impostos com per exemple l’Impost sobre Béns Immobles (IBI) o l’impost de circulació de vehicles, s’apujaran un 2,5%.
Pel que fa a les taxes, la del cementiri s’apujarà un 2%, mentre que la de les escombraries es congelarà, en previsió de la disminució del cost gràcies a l’obertura de l’abocador de Font Ollera.
En canvi, el preu de l’aigua s’incrementarà el 8%, segons ha explicat l’alcalde, a causa de les inversions que s’estan fent en aquesta matèria.
Els augments de les ordenances fiscals van provocar una agra discussió en el darrer ple de l’Ajuntament, entre el portaveu del PSC, Joan Torra, partit que en l’anterior mandat era a l’equip de govern, i l’alcalde d’Esquerra, Ramon Costa. Els vots dels regidors de l’equip de govern, d’Esquerra i CiU van tombar però, les al·legacions fetes pel grup de l’oposició.



