El Club Escacs Berguedà guanya la final dels play-off del campionat de Catalunya, i ja és equip de segona divisió. Els berguedans es van imposar al Catalunya, un equip de Barcelona per 5,5 a 4,5. El rival, un dels equips més forts de la competició, va anar pràcticament per davant durant tot el matx. Al final, però, els berguedans van poder capgirar el marcador i emportar-se els punts definitius. Hi va haver bones partides i, fins i tot, una entrega espectacular de peça que van fer patir i gaudir els jugadors.
Amb aquest ascens el nivell de les competicions d’escacs al Berguedà pujarà considerablement. Es podran veure bons jugadors, alhora que l’equip berguedà tindrà un nou repte esportiu per davant.
Xavier Puertas, del Club Escacs Berguedà, remarca que aquest era un objectiu que feia molt temps que es perseguia. És la tercera vegada en la història del Club Escacs Berguedà que s’assoleix la segona divisió catalana. Amb l’ascens, el club espera poder mobilitzar encara més tant els socis com l’afició, alhora que intentar atreure nous membres.


