Elèctrica Dharma i els músics de la Banda del Memorial assagen plegats el concert de Patum

L’Elèctrica Dharma ja ha fet el primer assaig per al concert de Patum d’aquest any. Aquest dissabte a la tarda, es va fer el primer dels assajos previstos per aquest dies, amb la cinquantena de músics de la Banda del Memorial, abans del concert que s’oferirà el dissabte 17 de maig a la plaça de Sant Pere de Berga. El grup dels germans Fortuny, sempre s’han mostrat apassionats declarats de les músiques de la Patum que ja van incorporar, l’any 1983, en el seu àlbum ‘Catalluna’.
Elèctrica Dharma tenia moltes ganes de ser present al concert de la Patum. Els germans Fortuny ja hi volien ser l’any passat, però les circumstàncies del moment ho van impedir. Aquest any no s’ho han deixat escapar i amb el director de la Banda del Memorial Ricard Quadra, Sergi Cuenca, porten mesos treballant en les partitures d’una de les parts del concert. S’han programat dos assajos amb els músics locals per acabar d’acoblar els sons d’uns i altres, ja que hi ha moltes coses a lligar.
El concert Memorial Ricard Cuadra estarà, com és habitual, repartit en dues parts. A la primera, hi participaran l’Elèctrica Dharma, amb els arranjaments de les músiques fetes pel grup i amb les incorporacions d’arranjaments fets pel mateix Sergi Cuenca, Màrius Moneu i Robert Agustina. A la segona part, s’interpretarà un salt complet de Patum amb les músiques de Joan Baptista Lambert.
El músic Ricard Cuadra i Camprubí va ser director de l’Escola de Música Municipal de Berga i un estudiós i recuperador de diferents músiques de la Patum, a qui li fou atorgada la medalla d’or de la ciutat de Berga a títol pòstum. La Banda del Memorial Ricard Cuadra està integrada per una cinquantena de músics, principalment de Berga, que són membres de diferents formacions musicals. Només es reuneix per aquest motiu, un cop l’any.