Laura Massana: ‘a ICV ens preocupen les deslocalitzacions i no és just que empreses amb beneficis marxin’

El comitè d’empresa de Tyco s’ha reunit aquesta tarda amb el grup d’Iniciativa per Catalunya Verds al Berguedà i amb la diputada del territori Laura Massana, a qui li han expressat la seva preocupació per la decisió de la multinacional de components per a l’automoció de tancar la seva planta de Berga i deixar al carrer els seus 121 treballadors.
La diputada d’ICV –que a més està a la Comissió de Treball, Indústria i Comerç–, s’ha compromès a traslladar aquesta preocupació al Govern català. ‘M’he compromès a traslladar la preocupació al Parlament, a través d’una proposta de resolució o demanant les reunions necessàries amb els departaments’ Ha dit que la deslocalització és un tema que preocupa a ICV i des d’aquest partit volen lluitar perquè aquests casos es donin el menys possible. Segons Massana, cal evitar que empreses catalanes que tenen beneficis els sigui tan fàcil poder marxar a un altre país amb costos més baixos. ‘Si Tyco no té pèrdues, fa un bon producte, que a més es ven, no té perquè marxar de Berga. Lluitarem perquè el Berguedà no es desindustrialitzi i no perdi lloc de treball. A ICV ens preocupen les deslocalitzacions i no és just que empreses amb beneficis marxin’, ha explicat.
Les deslocalitzacions han arribat al Berguedà, una comarca afectada fa uns anys per la crisi de la mineria i el tèxtil, amb el tancament de les fàbriques a peu del Llobregat. Ara, el fet de deixar sense feina, en aquest cas, a 121 treballadors és un cop molt dur per a moltes famílies, que fa reviure d’alguna manera la desindustrialització de les colònies. Per això associacions, agents socials i polítics, volen evitar que la comarca pateixi els efectes de la crisi econòmica i de les deslocalitzacions d’empreses.