Tanquen l’hotel Berga Park. Aquesta és la decisió que ha pres la societat InbergaTur SL, concessionària de l’explotació de l’hotel, ubicat a la zona de l’antiga caserna de la capital del Berguedà. S’ha comunicat oficialment als treballadors la notícia del tancament de l’hotel, i s’ha fixat la data: el proper 22 de desembre, just a les portes de les festes nadalenques.
El portaveu d’InbergaTur, Joan Sistach, ha llegit a Ràdio Berga el comunicat que han consensuat els 19 socis de la societat per anunciar que es tanca l’hotel per raons tècniques econòmiques. «Inberga Tur, SL, societat concessionària de l’Hotel Berga Park manifesta que ha decidit tancar l’hotel per raons tècniques econòmiques el proper dia 22 de desembre. Així mateix, Inberga Tur SL està estudiant les possibilitats d’activitats alternatives futures». La voluntat de la societat InbergaTur és buscar activitats alternatives futures. L’empresa continua i per això s’estudien nous plantejaments, que no es podran concretar fins més endavant.
L’hotel Berga Park es va atorgar l’any 2002 per concessió administrativa a la societat InbergaTur conjuntament amb l’hostatgeria del Santuari de Queralt, un projecte –de fer hotel i restaurant– que no ha tirat endavant i que a hores d’ara continua encallat.
El tancament de l’hotel Berga Park representa l’acomiadament d’una dotzena de persones. Una plantilla que ara es quedarà sense feina.
Tot i que l’anunci no ha agafat per sorpresa l’alcalde de Berga, Juli Gendrau, perquè ja feia setmanes que es parlava del possible tancament, sí que ha dit que la mala notícia ha estat més precipitada del compte i que ‘qualsevol tancament preocupa en una ciutat com Berga i en una comarca com el Berguedà’, i més en aquests moments de crisi’. L’alcalde confia que la societat InbergaTur pugui reorientar l’activitat, un cop presa la decisió de tancar l’hotel per raons tècniques econòmiques. En aquest sentit, cal recordar que aquesta societat té un aval de l’Ajuntament de Berga per valor d’1,2 milions d’euros.
Amb el tancament de l’hotel Berga Park, la ciutat de Berga perd un dels cinc hotels. En queden quatre: el Ciutat de Berga, l’Estel, el Queralt, i Cal Nen.

