Els frares del convent de Sant Francesc no marxaran de Berga

Els franciscans de Berga es queden a la ciutat. I a més se n’incorpora un. Després d’uns mesos d’incertesa sobre si els dos frares que hi ha actualment al convent de Sant Francesc haurien de marxar per manca d’efectius, finalment s’ha pres la decisió i s’ha confirmat que es quedaran a Berga. El pare Jordi i el pare Alfred, de 72 i 81 anys, no hauran de marxar de la capital del Berguedà, gràcies a l’arribada d’un tercer frare, procedent de la parròquia de la Salut de Barcelona, que tanca portes. El frare que entrarà a formar part de la comunitat franciscana a Berga s’incorporarà entre final de juny i mitjan juliol, segons ha explicat a Ràdio Berga el pare Jordi, que també ha mostrat la seva satisfacció per poder-se quedar al convent de Sant Francesc.
La presència dels franciscans a Berga es remunta gairebé a vuit segles enrere, on han fet “una gran tasca” segons destacaven les associacions de veïns de Berga en una carta que fa uns mesos van fer arribar al ministre provincial de l’orde per demanar que els frares no marxessin de Berga, pel “gran pes que hi han tingut i que tenen”, apuntaven. En aquest sentit, la notícia ha estat molt ben rebuda per les entitats veïnals, que aplaudeixen la decisió que els frares es quedin a Berga.
Els franciscans, doncs, es queden a Berga. Mantindran la seva activitat al convent de Sant Francesc, un espai que en els últims mesos també ha sonat com a possible ubicació per a l’Escola Municipal de Música de Berga. Davant d’aquesta opció, el pare Jordi ha assenyalat que la convivència entre el convent i l’escola de música no estarien renyides, de la mateixa manera que no ho estan amb l’actual escola professional de Sant Francesc; ara bé, o l’escola professional, o l’escola de música, per a totes dues activitats no hi ha espai. Els frares no hi posarien impediment però l’espai limita que hi puguin conviure els franciscans, l’escola professional i l’escola de música.