Si tot continua igual i l’estiu no és molt sec, aquest any el risc d’incendis als boscos del Berguedà serà baix. Així ho augura el president de la Federació d’Agrupacions de Defensa Forestal (ADF) del Berguedà, Antoni Rovira, que ha explicat en una entrevista al programa “Berguedà Nit” de Ràdio Berga que gràcies a les pluges dels últims mesos, la humitat és alta, i això afavoreix que hi hagi menys perill d’incendis. Ara bé, si el temps canvia, les bones expectatives es podrien espatllar.
En qualsevol cas, les ADF del Berguedà ja estan preparades per fer front a qualsevol emergència al bosc. Una posada a punt que es va preparant al llarg de l’hivern, quan els voluntaris de les ADF es dediquen a fer tasques de prevenció, com l’arranjament de camins o el manteniment de la maquinària.
A finals d’aquest mes, les ADF del Berguedà ja iniciaran les tasques de vigilància. Abans, aquest proper dissabte, Montmajor acollirà la tercera trobada d’Agrupacions de Defensa Forestal del Berguedà. Una jornada per a la qual s’han programat activitats diverses. Hi haurà sessions de formació per a voluntaris, exposició de material i activitats pràctiques. La trobada començarà amb una xerrada informativa sobre les tasques del cos de Mossos d’Esquadra durant els incendis forestals. Després d’esmorzar arribarà la part pràctica, que consistirà en l’explicació del funcionament i el manteniment dels equips d’extinció d’incendis. Al Berguedà, hi ha sis ADF que apleguen uns 330 voluntaris. A la jornada de dissabte, s’hi espera l’assistència d’unes 250 persones.

