Novetats en l’aparcament a la zona comercial de Puig-reig. Els canvis afecten una part del carrer Major i una part del carrer Llobregat, on l’estacionament deixa de ser lliure per ser controlat. Això sí, no es tracta d’una zona blava, on cal pagar per aparcar, sinó d’una zona taronja on no s’ha de pagar però no s’hi pot estar més d’una hora i mitja. La mesura afecta unes 120 places d’aparcament, que s’han senyalitzat pintant-les de taronja, i aviat també s’instal·larà la senyalització vertical.
Es tracta d’una iniciativa de l’Ajuntament i els comerciants del poble que té com a objectiu afavorir la rotació de vehicles a la zona comercial. El regidor de Promoció Econòmica de Puig-reig, Antoni Clement, considera que la mesura no serà massa conflictiva ja que a prop d’aquests carrers hi ha zones d’aparcament lliure.
Ahir, primer dia en vigor del nou sistema d’aparcaments, el funcionament va ser bo. El sistema és molt senzill: quan s’aparca en zona taronja, el conductor ha d’indicar, amb un rellotge de cartró o apuntant-ho en un paper, l’hora que ha fet l’aparcament i deixar-ho visible perquè els vigilants locals ho controlaran. L’horari d’aparcament controlat és el mateix que el dels comerços, és a dir, de dilluns a dissabte de 9 a 1 i de 4 a 8. En els últims dies, l’Ajuntament ha repartit els rellotgets i també n’ha fet una bustiada a les llars. Ara se’n poden anar a buscar més a l’Ajuntament i també se’n poden trobar a les botigues del poble. El regidor confia que la iniciativa funcionarà bé i explica que, un cop es comprovi el funcionament d’aquest aparcament, es plantejarà si és necessari ampliar-ho a altres carrers del poble.
Durant el primer mes que el nou sistema estigui en funcionament es farà una campanya informativa. Si algú no indica l’hora de l’aparcament o excedeix el temps d’estacionament, rebrà un avís. Això sí, passat aquest temps de prova ja es començarà a sancionar els vehicles que no respectin l’aparcament controlat.
Foto: Google Maps

