General

Comunicat de Bífidus Produccions sobre l’expedient obert per l’Ajuntament de Berga

L’Ajuntament de Berga ha aprovat obrir un expedient a Bífidus Produccions per retirar-li la gestió de Ràdio Berga. La iniciativa s’ha aprovat amb vuit vots a favor, els de CiU i un de la CUP, i vuit en contra, dels altres grups de l’oposició. Ha desempatat el vot de qualitat de l’alcalde.
L’expedient és una resposta de l’Ajuntament de Berga a una sol·licitud d’informació presentada per Jordi Simon, en nom d’Iniciatives Berguedanes de Comunicació, l’empresa editora de Berguedà Actual.
Davant d’això, Bífidus Produccions vol expressar que:
– Ràdio Berga, amb la gestió de Bífidus Produccions, ha rebut el reconeixement de l’audiència, que l’ha situada com l’emissora municipal més escoltada de Catalunya, segons dades del Baròmetre de la Comunicació i la Cultura. Des del 2006, la ràdio municipal ha rebut nombroses distincions: premi Innova a la millor pàgina web de Catalunya, premi Associació Catalana de Premsa Comarcal al millor programa de ràdio, premi Ràdio Associació de Catalunya al millor programa d’una emissora local i premi Lacetània-Regió7 d’Òmnium Cultural a la millor iniciativa de comunicació de la Catalunya central, entre d’altres.
– Durant aquest temps, totes o gairebé totes les entitats i associacions de Berga i del Berguedà han passat pels micròfons de Ràdio Berga, més de 200 col·laboradors han participat regularment en els programes de l’emissora, i s’han consolidat emissions regulars destinades a col·lectius específics, com els nens i nenes, la gent jove, la gent gran, la immigració, etc.
– La informació de Ràdio Berga ha estat plural i imparcial, com ho demostra la participació i col·laboració de persones vinculades a tots els partits polítics, a tendències molt diverses i a grups socials heterogenis, no només de Berga, sinó de tot el Berguedà.
– L’Ajuntament de Berga té a les seves mans mantenir un model de ràdio honest, plural, participatiu, reconegut per l’audiència i que no costa ni un sol euro als contribuents de Berga, o bé destruir la feina que s’ha fet en aquests quatre anys i posar fi definitivament a Ràdio Berga.
– Bífidus Produccions manté obertes totes les línies de diàleg amb l’Ajuntament de Berga per complir al peu de la lletra totes aquelles obligacions que, suposadament, l’empresa hauria incomplert i per analitzar també els reiterats incompliments per part de l’Ajuntament, sempre amb la voluntat de mantenir vigent un servei de radiodifusió de qualitat per a Berga.

Estic amb tu