El PSC de Berga demana a l’equip de govern (de CiU) que busqui les fórmules necessàries perquè es pugui fer la nova escola bressol (la segona llar d’infants municipal que ha de tenir Berga). Un equipament que els socialistes consideren “absolutament necessari”, i per això, segons ha dit el portaveu, Dani Bullich, estan disposats a fer el què calgui perquè sigui una realitat el més aviat possible. Ara bé, “no a qualsevol preu”, ha volgut deixar clar. I per això, Bullich ha reiterat aquesta tarda en roda de premsa que “el PSC no donarà suport al projecte fins que no hi hagi el finançament garantit”, ja que encara que hi donessin suport, ha dit, si no hi ha els diners s’aparcarà en un calaix i no es farà.
El posicionament del PSC de Berga és ferm: “amb els diners sí; sense els diners, no”. Primer, remarquen els socialistes, cal tenir garantit el finançament. I després, també consideren clau garantir que la nova escola bressol presti un servei públic i de qualitat.
Respecte el finançament, Bullich ha assenyalat que “després de perdre la subvenció de 410.000 euros, cal buscar els diners per altres vies”. Els socialistes també han recordat que hi ha temps per fer la nova llar d’infants de Berga fins al desembre del 2012 i que si en aquest termini no es fes s’haurien de retornar a la Generalitat 700 euros per alumne i curs des del 2005, que és quan es va arribar a un acord de rebre més diners per l’escola bressol Flor de Neu (ara el govern n’atorga 1.800 per curs i infant) a canvi de projectar una nova escola bressol.
I pel que fa la garantia de servei públic, recorden les tres condicions que ja van apuntar en el seu dia com a imprescindibles perquè la gestió de la nova escola bressol sigui indirecta (que és el que planteja l’equip de govern, de CiU, i que va acceptar les condicions). Són: garantir l’accés amb igualtat de condicions a les escoles bressol municipals a totes les famílies i infants; que els tractes laborals dels professionals siguin iguals; que no hi hagi diferències a les comissions de control.
Al ple d’ahir es va votar tirar endavant la construcció i la gestió de la llar d’infants i hi va haver 7 vots a favor (de l’equip de govern) i 7 en contra (5 del PSC perquè faltava un regidor i 2 de la CUP). El regidor d’ERC i el no adscrit no van poder assistir al ple. Per tant, un empat que no es va desempatar amb el vot de qualitat de l’alcalde. Per això els socialistes demanen que s’aclareixi si s’ha aprovat o no aquest punt.

