Cotxes aparcats als vorals de les carreteres, boscos plens de boletaires esporàdics i bars, restaurants i establiments d’allotjament treballant a ple rendiment. És la imatge que s’ha pogut veure en aquest pont del Pilar al Berguedà i és la que s’ha de veure en una comarca que vol basar el seu desenvolupament econòmic en el turisme al voltant del món del bolet (en aquesta època).
Eren les previsions que ja tenien des de l’associació Hostaleria i Turisme. Quatre dies en què, tot i la pluja i la baixada de temperatures, la gent s’ha mogut i els boscos berguedans s’han omplert de visitants, la majoria procedents de l’àrea metropolitana de Barcelona. De fet, la imatge de boscos plens es pot veure, en major o menor mesura, bona part dels caps de setmana de la tardor. Segons el regidor de Castellar del Riu Joan Segado, el “bosc està col•lapsat” i per això demana que els boletaires respectin l’entorn.
El president d’Hostaleria i Turisme, Toni Barat, ha explicat a Ràdio Berga que el balanç econòmic del pont és positiu. Hi ha hagut establiments com hotels, cases rurals i càmpings plens i l’activitat ha estat elevada, tot i el mal temps i la competència que representa el fet que les grans superfícies comercials de Barcelona obrissin ahir que era festiu.

