Les cançons de taverna, populars i tradicionals seran les protagonistes aquest dissabte, 30 d’octubre, en la segona trobada de cantadors del Berguedà. La trobada, amb sopar, es farà al restaurant Cal Nen, de Berga, i és previst que aplegui més de cinquanta persones.
L’any passat es va apostar per una trobada de cantadors, era la primera edició, i enguany es farà la segona perquè va tenir una molt bona resposta. No només hi van participar cantadors professionals sinó que també van poder cantar cançons i tocar instruments tots aquells que en sabien i que s’hi van atrevir. Aquest any el funcionament serà el mateix. Per exemple, la trobada-sopar comptarà amb la participació de Jaume Arnella, un home amb una llarga trajectòria i que en sap moltes de cançons. També hi participaran, entre d’altres, Maria Antònia Pujol, de Gironella; i Marcel Tuyet, i Francesc Ribera ‘Titot’ de Berga; a més d’aficionats al cant i a la música tradicional i popular.
Alguns d’aquests cantadors ja hi van participar l’any passat. Val a dir que dels participants de l’edició passada dos ja han mort, i per això aquest dissabte se’ls retrà un homenatge. Són el berguedà Toni Fustagueras i també Robert Pellicer.
La trobada és oberta a tothom. Les persones interessades s’hi poden apuntar trucant al telèfon de Cal Nen, el 93 821 00 27, o bé enviant un correu electrònic a sobregaia@gmail.com.
És un acte més dels que organitza la Sobregaia Companyia, que es va crear a finals de l’any passat per promocionar la música i la poesia i que al llarg d’aquest any ha organitzat concerts a Berga amb grups com Mishima i els Amics de les Arts i cantants com Maria Coma, entre d’altres.

