El líder del PSC, José Montilla, ha anunciat que renuncia a la seva acta de diputat al Parlament de Catalunya i per tant no serà el líder de l’oposició amb el nou govern que farà Artur Mas. Aquesta decisió del fins ara President de la Generalitat dóna entrada a la berguedana Judit Carreras, que ahir es va quedar a les portes de renovar el seu càrrec de diputada.
L’alcaldessa d’Olvan era la número 19 a la llista dels socialistes per Barcelona i en aquesta demarcació el PSC va aconseguir 18 escons. Ara la retirada de Montilla, després que els socialistes hagin encaixat el pitjor resultat de la seva història, li dóna el passi perquè el Berguedà tingui una diputada més al Parlament. Judit Carreras n’està contenta però el sentiment és “agredolç”, ha dit. Per una banda, satisfeta de poder continuar treballant pel Berguedà, en aquest cas des de l’oposició; però per l’altra sense passar per alt el context en què s’ha produït, ja que Montilla plega “per afavorir la renovació del PSC” després dels mals resultats a les eleccions.
De fet, hi havia força probabilitats que Carreras acabés entrant de diputada perquè és fàcil que hi hagi alguna o altra baixa dels membres de la llista que la precedeixen. Qui ha renunciat a l’escó és José Montilla, una decisió que entén Judit Carreras: «penso que el que estem veient en el cas de Montilla és una lliçó de saber admetre uns mals resultats. Montilla, com a persona honesta i coherent que és, fa els passos que s’han de fer davant d’una situació com aquesta». I afegeix: «ara el que toca és fer reflexió i anàlisi, per veure quins són els elements que han comportat aquests mals resultats».
Els mals resultats aconseguits pel PSC a les eleccions catalanes i la contundent victòria de CiU és un toc d’alerta de cara a les municipals del maig. Segons Carreras però, la dinàmica de les municipals és molt diferent, i està convençuda que tindran la confiança de molts votants, si més no durant aquests mesos treballaran perquè així sigui.
A partir d’ara, el grup parlamentari del PSC serà dirigit per Joaquim Nadal i Miquel Iceta en serà el portaveu.

