L’atur al Berguedà va baixar al mes de novembre. Ho va fer un lleuger 0,7%. És un descens molt petit, però significatiu ja que el novembre sol ser un mes alcista pel que fa a les xifres de desocupats. Concretament, a la comarca, i segons les dades fetes públiques pel departament de Treball de la Generalitat, el mes es va tancar amb 2.809 persones sense feina, 19 menys que al mes d’octubre.
D’aquesta manera, el Berguedà també s’apunta a la tendència que s’ha registrat en el conjunt de Catalunya, on el descens de l’atur va ser de gairebé 2.000 persones, fet que va deixar la xifra de parats al país en 564.000.
Amb el petit descens registrat al novembre, l’atur a la comarca trenca la seqüència a l’alça dels últims tres mesos, en què les persones que es quedaven sense feina anaven creixent de mica en mica. Això sí, les alces i les baixes són tan petites que es pot parlar d’una bossa d’aturats força estable a la comarca, la qual pràcticament al llarg de tot l’any ha estat al voltant de les 2.800 persones.
Per municipis, la capital, Berga, continua acumulant una gran part de l’atur comarcal. Segons les dades d’aquest passat novembre, la ciutat té 1.347 persones a l’atur, la qual cosa representa el 48% del nombre total d’aturats del Berguedà. Pel que fa a altres municipis: Gironella té ara 361 desocupats; Puig-reig, 283; Bagà, 126; i Avià, 113.

