47 persones a l’atur estan fent plans d’ocupació promoguts pel Consorci de Formació i d’Iniciatives, el CFI, Cercs-Berguedà. Es tracta d’un projecte que s’engloba en el marc de l’acció Impulsa Berguedà, que coordina el CFI i en què hi col·laboren una quinzena d’ajuntaments de la comarca. Això vol dir que els plans d’ocupació estan repartits per tot el territori i se centren en tres línies d’actuació. Una és la millora mediambiental i paisatgística, que inclou la neteja de lleres i espais naturals. Una altra consisteix en facilitar la conciliació de la vida laboral i familiar, prestant servei, en aquest cas, a famílies que necessiten ajuda. I la tercera línia d’actuació és fer accions de sostenibilitat urbana, bàsicament amb l’eliminació de barreres arquitectòniques.
Són feines en aquests àmbits i les 47 persones que hi treballen tenen un contracte del 70% de la jornada laboral i són plans remunerats. A més, són plans en els quals també es vetlla per la formació, segons ha dit a Ràdio Berga Eduard Barcons, gerent del CFI.
Els plans d’ocupació estan en marxa des de finals del passat mes de novembre i tenen una durada de sis mesos, per tant aquests contractes s’acabaran a finals de maig. I després, al juny, s’iniciarà un nou projecte de mig any més de plans d’ocupació per a 47 persones més del Berguedà que estiguin a l’atur. Per tant, noves tongades de plans d’ocupació al Berguedà, que tenint en compte l’època de crisi és una mesura en què cal iincidir, ha dit Barcons: «és una mesura de xoc perquè els plans d’ocupació en el fons representen injectar 320.000 euros en famílies berguedanes que necessitaven una contractació com aquesta».
Els plans d’ocupació els subvenciona el 100% el departament de Treball de la Generalitat, a través del Servei d’Ocupació de Catalunya (SOC). A partir d’aquí els ajuntaments que hi participen són clau perquè es puguin desplegar les obres que porten a terme les persones a l’atur, ja que a més són els consistoris els que paguen el material necessari; i el CFI, per la seva banda, és qui ho coordina tot plegat, sense passar per alt la logística i la mobilitat.

