El preu del gasoil puja tres cèntims en només tres setmanes al Berguedà

Si aquest Cap d’Any marxeu fora de casa amb cotxe, omplir el dipòsit us costarà uns quants euros més que en els últims mesos. L’escalada del preu dels carburants continua i en només tres setmanes, al Berguedà el preu del litre de gasoil A ha pujat 3 cèntims d’euro, fins a situar-se de mitjana en els 1,20 euros, la qual cosa representa un increment del 2,6%.
També ha pujat, però menys, el preu del litre de gasolina 95, que segons les dades publicades pel ministeri d’Indústria, costa 1,27. Això és dos cèntims més que a principis d’aquest mes de desembre, amb un encariment de l’1,6%.
La variació de la gasolina 98 és similar a la de la 95, amb un increment de l’1,5% fins arribar als 1,38 euros el litre. I el mateix passa amb el nou gasoil A, que s’ha encarit un 2,4% en només vint dies i ara a la comarca es paga a 1,26 euros el litre.
Segons aquestes dades, aquest desembre la gasolina ha superat el preu d’ara fa dos anys quan el preu rècord del barril de petroli (que va superar els 140 dòlars) va fer que els carburants marquessin preus molt elevats. Aquests dies, el barril de Brent (que és el de referència a Europa) està en el nivell més alt de tot l’any, per sobre dels 93 dòlars, i des del passat maig s’ha encarit un 30%.