Solidaritat Catalana per la Independència (SI), la formació liderada per Joan Laporta i que va ser la tercera força més votada al Berguedà en les passades eleccions al Parlament, prepara les municipals del 22 de maig amb la intenció de presentar-se juntament amb altres formacions que també defensen la separació de Catalunya i Espanya. La intenció de SI és sumar forces per aglutinar el vot independentista, però sembla que la resta de partits continuen sense estar disposats a acceptar aquesta opció.
En el cas del Berguedà, de moment Solidaritat només ha tingut contactes amb la CUP mentre que ERC i Reagrupament no han mostrat interès per una possible coalició electoral. Ho ha dit a Ràdio Berga, Albert Torres, responsable d’Acció Municipal de SI a la Catalunya Central, que remarca que presentar-se de costat amb altres forces tampoc és “la prioritat absoluta” de SI i es mostra convençut que encara que sigui amb llistes formades només per militants de Solidaritat, el seus resultats seran bons, tal com ja ho van ser a les eleccions al Parlament.
Aquest dirigent de la formació independentista remarca que a les municipals volen “enfortir el missatge de l’independentisme des dels municipis” i assegura que “prioritzaran la qualitat dels candidats per davant de la qualitat”. En aquest sentit destaca les claus del programa de Solidaritat per accedir als ajuntaments: impulsar el procés d’independència de Catalunya, aconseguir la participació ciutadana, perseguir la regeneració democràtica, denunciar l’espoli fiscal que provoca la manca de recursos dels ajuntaments i promoure trobades participatives amb els ciutadans sota el títol de “Imagina 2011”.
En el cas de Berga, Torres assegura que tenen diferents candidats, provinents del món professional que no del polític, per encapçalar la seva llista a les municipals. De moment, però, no s’han donat a conèixer els noms.

