Berga acollirà el dissabte 26 de març les primeres dotze hores de cançó improvisada, per diferents espais de la ciutat. Es tracta d’un Festival itinerant que enguany arriba a la seva quarta edició. La primera i segona es van fer a Palma de Mallorca i la tercera a Ferreries, a Menorca.
La cançó improvisada consisteix en recitar versos, pensats espontàniament, acompanyats d’una determinada melodia.
Un dels impulsors que el Festival arribi al Berguedà és el cantant de Brams Francesc Ribera “Titot”, que assegura que temps enrere la cançó improvisada era una pràctica estesa arreu dels Països Catalans, però que amb els anys es va anar perdent fins acabar sent residual.
Ara però, algunes escoles de Mallorca i Menorca han inclòs la cançó improvisada com a assignatura, contribuint així a la seva difusió i recuperació entre els més joves.
Segons Titot, la tasca de recuperació de la cançó improvisada no ha tingut la col·laboració de les institucions. En canvi, s’ha mantingut gràcies a l’interès que ha despertat entre gent jove que organitza festes majors alternatives i, que en els darrers cinc o sis anys, han decidit incloure a l’agenda d’actes.
Al Festival que es farà a Berga hi participaran entre 30 i 40 glossadors que es repartiran les dotze hores que durarà la trobada musical. Hi haurà mostres de glossa catalana, mallorquina, menorquina i valenciana.

