La residència Sant Roc de Gironella mostrarà les reformes que s’hi han fet

La residència Sant Roc de Gironella donarà a conèixer les últimes millores que s’han fet a les seves instal•lacions aquest diumenge, de les 11 del matí a les 2 del migdia, coincidint amb la Fira de Sant Josep. L’any 2005, la residència va posar en marxa un projecte integral de remodelació, segons el qual i a mida que s’ha anat obtenint el finançament necessari, s’han anat fent obres de millora.
L’any passat es va fer una nova escala i es va instal•lar un ascensor, de manera que es va guanyar una segona sortida que es podria utilitzar en cas d’emergència. També s’ha adaptat la zona de pati, fent-lo més agradable per als residents i s’han construït despatxos per als serveis tècnics. La directora de la Fundació Residència Sant Roc, Montse Cutal, ha destacat que la finalitat és millorar l’atenció als residents i les condicions de treball de la plantilla.
Dins aquest ampli projecte de reforma de la residència de Gironella, ara tot just s’està finalitzant la millora de la unitat de teràpies físiques i cognitives. Un espai que es podrà conèixer en detall durant la jornada de portes obertes de diumenge i durant la qual els visitants podran triar, d’entre quatre propostes, quin nom posar-li.
Actualment aquest equipament ofereix quatre serveis diferenciats. Hi ha el de residència pròpiament (amb capacitat per a 81 persones), el centre de dia (que atén una desena d’usuaris), els habitatges tutelats (on hi viuen 6 persones) i els serveis externs, que permeten cobrir necessitats concretes de persones que viuen a casa, però necessiten ajuda en aspectes com l’alimentació i la bugaderia o que han de fer recuperació física o tallers de memòria.